• فارس ، کازرون ، خیابان شریعتی ، کوچه روزی طلب
  • 07142219469

گذری بر تیم و کار تیمی در مؤسسات خیریه (قسمت سوم)

  1. اصلی
  2. وبلاگ مقالات
  3. پروفایل مقاله
image description

روحيه كار تيمي بايد در فرهنگ سازماني رسوخ كرده و جزئي از آن شود، چرا كه صرفا با تغيير عنوان يك گروه به تيم، نمي‌توانيم به مزاياي ذكر شده تيم برسيم. كار تيمي شرايط خاص خود را دارد كه لازم است توسط هيات مديره موسسه ،  ترويج و مورد حمايت واقع شود.

گذری بر تیم و کار تیمی در مؤسسات خیریه

 

مزاياي كار تيمي با رويكرد موسسات خيريه

 

براي كار تيمي مزاياي مختلفي متصور است كه از آن میان مي‌توان :  

  • حل مسائل پيچيده و غير روزمره
  • خلق و توسعه ايده‌هاي جديد
  • هماهنگ شدن فعاليت‌هاي انفرادي در جهت اهداف بزرگ موسسه
  • درك حس زيباي مفيد بودن و تعلق به جمع
  • فراهم شدن ارتباطات گسترده و به‌كارگيري آنها در جهت توسعه موسسه
  • كمك به افراد براي يادگيري از يكديگر
  • ايجاد حس مسووليت و وفاداري نسبت به موسسه را نام برد.

روحيه كار تيمي بايد در فرهنگ سازماني رسوخ كرده و جزئي از آن شود، چرا كه صرفا با تغيير عنوان يك گروه به تيم، نمي‌توانيم به مزاياي ذكر شده تيم برسيم. كار تيمي شرايط خاص خود را دارد كه لازم است توسط هيات مديره موسسه ،  ترويج و مورد حمايت واقع شود.

 

موارد دیگری نیز به عنوان مزایای کار تیمی در مؤسسات خیریه مورد توجه و تأکید قرار گرفته است ، از جمله :

انعطاف پذیری بیشتر :

یکی دیگر ازمزایای کار تیمی این است که افراد رفته‌رفته ،  انعطاف‌پذیرتر می‌شوند. در یک گروه اعضا از وظایف و مسئولیت‌های خود و دیگران آگاه هستند و اگر فردی نتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد، دیگر اعضای گروه به او کمک می‌کنند تا در نهایت تیم به هدف نهایی خود دست پیدا کند. این شکل از همکاری باعث می‌شود افراد انعطاف‌پذیرتر شوند و خود را با چالش‌ها و مشکلات سریع‌تر سازگار کنند.

 

غلبه بر مشکلات به شکلی آسان تر :

در کار تیمی زمانی که مشکلی به وجود می‌آید هریک از افراد توانایی‌های خود را به میان کار می‌آورند و به این شکل برای حل مشکل چندین راه‌حل ارائه خواهد شد. در نهایت با همفکری اعضا بهترین راه‌حل انتخاب می‌شود و مشکل حل خواهد شد. همچنین در کار گروهی زمانی که یکی از اعضا در انجام وظایف و مسئولیت‌های خود به مشکل برمی‌خورد، هم‌تیمی‌ها به کمکش می‌آیند و به او کمک می‌کنند تا مشکلش هرچه زودتر رفع شود و به جریان کاری گروه بازگردد.

 

ارتقاء  سطح خدمات:

افرادی که به صورت تیم با یکدیگر کار می‌کنند اغلب خدمات بهتری به مشتریان ارائه می‌دهند. یک گروه متحد کاری در سرویس‌دهی به مشتریان تاخیر ندارند و هر مشکل یا درخواستی از سوی مشتری در مدت زمانی کوتاه پاسخ داده می‌شود. به این شکل مشتریان بیشتری جذب خواهند شد و رضایت بیشتری نیز در بین مشتریان به وجود خواهد آمد.

 

زوایای دید بیشتر:

یکی از مزیت‌های کار تیمی این است که هریک از اعضا با زاویه دید خود به مسائل نگاه می‌کنند و زمانی که به یک موضوع به شکل‌های مختلف نگاه شود، ابعاد بیشتری از آن برای افراد آشکار می‌شود. این به معنای نگاهی دقیق‌تر و ریزبینانه به هر موضوع در جریان کار و در نهایت دستیابی به نتیجه‌ای باکیفیت‌تر با نقایص کمتر است. وجود زوایای دید مختلف در حل مشکلات تیمی نیز تاثیرگذار است چرا که در صورت بروز مشکل افراد می‌توانند براساس نگاه خود به مسئله راهکاری ارائه دهند که به حل سریع‌تر مشکل کمک خواهد کرد.

 

ایجاد اعتماد :

زمانی که افراد برای رسیدن به یک هدف مشترک گرد هم جمع می‌شوند ابتدا باید بتوانند به یکدیگر اعتماد کنند. اعتماد به یکدیگر باعث می‌شود نوعی حس امنیت و آرامش در گروه ایجاد شود که به بهبود شرایط کار و ایجاد یک نتیجه بی‌نقص و باکیفیت کمک خواهد کرد. ایجاد حس اعتماد بین اعضای گروه باعث می‌شود افراد راحت‌تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند که از دل همین ارتباطات بر پایه اعتماد نتایج بهتری نیز برای تیم حاصل می‌شود.

تماس با ما : 07142219469

پل های ارتباطی شما با مؤسسه خیریه رادمردی و احسان مروای شهرستان کازرون

ارسال پیام برای موسسه

شماره حساب موسسه

شماره کارت : 6063737005191935

شماره شبا : IR100600480701115114943001

خیریه رادمردی و احسان مروا